Hoe wij bedrijven slimmer maken!

by Joost april 22, 2020

In het eerste deel van onze drieluik over ons motto: slim, snel en schaalbaar leggen we jullie graag uit wat onze denkwijze en waarom wij er van overtuigd zijn dat het slimmer maken van onze opdrachtgevers bijdraagt aan het succes van ons bedrijf. Slimmer bedrijven zijn succesvolle bedrijven

Als je als organisatie in staat bent om slimmer te werken dan zorgt dit ervoor dat je bepaalde werkzaamheden sneller, beter en vooral ook efficiënter gaat uitvoeren, wat weer een kostenverlagend effect heeft op de de mid-lange termijn.

Technologie zal zich de komende jaren alleen maar verder blijven ontwikkelen en het zal een steeds prominentere rol gaan spelen in onze dagelijkse werkzaamheden. Het bijhouden van al deze technologische ontwikkelingen is een uitdaging zo niet onmogelijk. Toch kan deze verandering ook niet ontkent worden. Als je als bedrijf achter gaat lopen op gebied van technologie en automatisering is het een kwestie van tijd voor je team en uiteindelijk ook jouw klanten gaan vragen om verandering of je zult zelfs marktaandeel gaan verliezen.

Zkracht helpt bedrijven om de technologie voor ze te laten werken. Door haar opdrachtgevers slimmer te maken en automatisering in te zetten daar waar deze het meest effectief is. Op die manier hoeven onze opdrachtgevers zelf niet continue bij te blijven in de ontwikkelingen en kunnen zij zich focussen op hun kerntaak, namelijk het verkopen en verbeteren van hun product en/of dienst.

Hoe we dat doen is het makkelijkste uit te leggen met behulp van een voorbeeld. Neem een service contract. Iedereen heeft wel eens een service contract onder ogen gehad, voor jouw auto of HR ketel. Een service contract bestaat in de basis uit 3 onderdelen :

  1. Periodiek onderhoud
  2. Storing oplossing / SLA
  3. Betaling / Facturatie

Wanneer jouw verkoper een contract invoert voor een klant dan voer je 3 dingen in namelijk start en einddatum en prijs. Een slimme oplossing voor contractbeheer zou zijn dat je jouw CRM (de plaats waar het contract is ingevoerd) koppelt aan de klantenservice software en boekhoudsoftware. Door deze integraties maakt het voor ons mogelijk om wanneer een contract wordt ingevoerd direct een factuur klaar te zetten voor volgende maand of jaar (net wanneer het wordt gefactureerd) en een SLA contract in het klantenservice systeem.

Dit resulteert erin dat één handeling van de verkoper direct de klantenservice inricht zodat zij weten dat er een contract is bij de klant en de administratie dat er een factuur uit kan. Uiteraard zetten we dit stop op de einddatum zodat dan ook deze informatie weer bij de andere afdelingen bekend is. Oh en wat we er nog extra bij doen, is dat de monteur automatisch een melding krijgt wanneer periodiek onderhoud moet zijn uitgevoerd.

De integratie van verschillende afdelingen maakt het mogelijk een 360 graden beeld te krijgen van jouw klanten. Door de informatie op de juiste plaats te hebben, zonder afhankelijk te zijn van menselijke handelingen maakt het dan weer mogelijk om je te focussen op wat echt belangrijk is, namelijk jouw klant.

Related Articles