Hoe wij bedrijven sneller maken!

by Joost april 28, 2020

In het tweede deel van ons drieluik over ons motto: slim, snel en schaalbaar draait alles om snelheid. Hoe helpen wij ons opdrachtgevers om door middel van automatisering meer snelheid te creëren.

Snelheid binnen bedrijven uit zich in drie verschillende vormen:

1. Efficiency

De wijze waarop werkzaamheden met een bepaalde snelheid en effect worden uitgevoerd. Met onze oplossingen streven wij naar een minimalisering van repetitieve taken , een automatisering van werkzaamheden en een directe doorvertaling naar andere interne systemen.

2. Aanpassingsvermogen

Iedere succesvolle onderneming moet een hoge mate van aanpassingsvermogen hebben. Onze grote flexibele schil van cloud oplossingen en applicaties zorgt ervoor dat onze opdrachtgevers op ieder gewenst moment nieuwe of andere keuzes kunnen maken.

3. Groei

En als laatste wil iedere onderneming groeien. Want stilstaan is achteruit hollen vandaag de dag. Groei is mogelijk als je automatisering je de vrijheid en de inzichten geeft om ieder dag weer slimme nieuwe keuzes te maken. Daar helpen wij graag bij.

Op zoek naar een praktijk voorbeeld?

Een heel mooi praktijkvoorbeeld van een opdracht waarin wij meer snelheid wisten te creëren draait om de evenementenbranche. Een paar jaar geleden kregen wij de vraag van een opdrachtgever om te kijken naar mogelijkheden om de processen rondom hun evenementen slimmer en efficiënter te maken. Het probleem was dat er binnen deze relatief kleine organisatie met slechts enkele evenementen per maand, veel vrijwillige tijd ging zitten in het beheren van de aanmeldingen, speciale wensen en facturering achteraf. De werkbelasting voor deze taken bleek ongeveer 16 uur per maand te zijn.

Vervolgens hebben we een plan gemaakt waarbij een aanmelding niet meer binnen kwam via de e-mail maar direct in Zoho CRM. Deze aanmelding werd vervolgens zo verwerkt dat de contactpersoon direct gekoppeld kon worden aan de evenementen. Zodoende ontstond automatisch een gastenlijst die met een makkelijke rapportage kon worden opgehaald. Door onze cloud oplossing was ook direct alle informatie over een evenement beschikbaar voor iedereen en was het niet meer noodzakelijk om op schuiven te gaan zoeken naar de juiste informatie. Voor aanvang van het evenement ging er automatisch een email naar de gasten met de complete gastenlijst en tegelijkertijd werd deze gastenlijst ook automatische op de website gepubliceerd.

En als laatste hebben we ook de facturatie geautomatiseerd. Op basis van de gastenlijst en sponsorcontracten wordt nu automatisch één factuur per bedrijf gemaakt. Deze kan direct worden betaald via ideal. Door al deze automatiseringen werd al na 2 evenementen de de resultaten van ons werk zichtbaar. Er werd namelijk nog maar 1 uur per maand besteed aan alle bovenstaande handelingen. Een tijdwinst van maar liefst 15 uur.

Wil jij ook kijken hoe je kostbare tijd kunt besparen binnen jouw organisatie? 

Related Articles