Niet goed geïnformeerde verkopers zijn minder effectief bij klanten. Informatie is al aanwezig in uw organisatie maar is versnippert tussen marketing en verkoop. Onze oplossing koppelt deze informatie zo hebben verkopers inzicht in alle contactmomenten en dus in de interesses van de klanten. Andersom werkt dit ook, marketeers kunnen nog beter doelgroepen bepalen voor hun boodschap.
Tegenwoordig is het zelfs zo dat prospects en klanten willen dat je alles van ze weet. Een persoonlijke benadering wordt dat genoemd. Voor een prospect een klant is heb je al veel informatie over ze verzameld. Van bedrijfsadressen tot de e-mail wisselingen die je met hen hebt gehad. Maar misschien ook wel de sociale interacties die ze hebben gehad met jouw merk of de bezoeken die ze hebben gebracht aan jouw website.
Informatie is belangrijk om te zorgen dat je een persoonlijke benadering kunt hebben. Daarom beginnen we met de basis. Een goede CRM implementatie zorgt ervoor dat je alle informatie kunt verzamelen en overzichtelijk weergeven in één systeem. De klantgegevens zijn de basis van jouw bedrijf, als je weet waar een klant mee bezig is dan wordt verkopen nog gemakkelijker.
Om omzetplanning te kunnen doen, prestaties te meten en algemeen overzicht krijgen van jouw verkoopinspanningen moet je inzichtelijk krijgen welke kansen zijn gepakt en welke kansen er nog liggen. Het inrichten van jouw verkooppijplijn is daarin belangrijk. Een goede pijplijn structuur geeft je het inzicht dat je nodig hebt om effectief te verkopen.
Hebben we de basis staan. Dan kunnen we naar de voorkant kijken. Door marketing applicaties doelgericht in te zetten en de informatie uit de applicaties naar jouw CRM systeem te laten vloeien komen automatisch nieuwe leads op het netvlies van verkopers. Lead generatie wordt op deze manier heel gemakkelijk.
Nog steeds zijn nieuwsbrieven en informatie e-mails een belangrijk onderdeel van de marketing inspanningen. Het goed koppelen met het CRM systeem maakt het mogelijk om snel contactlijsten te maken en e-mails te plannen op basis van specifieke verkoopkansen. Net als andersom, mails verstuurd naar contacten zijn beschikbaar in jouw CRM systeem.
Marketing in een tijd van sociale media is uitdagend. Je wilt alles in de gaten houden maar niet hele dagen online rondhangen. Het inrichten van je sociale media en het toevoegen van handige notificaties weet je precies hoe jouw merk wordt beleeft op sociale media. Hoe er wordt gesproken over jouw merk heb je zelf in de hand. Je kunt de conversatie zelf sturen en onderdeel zijn van de merkbeleving, zolang je dit goed inricht kost dit niet meer moeite.
Niet alleen aan de voorkant is het belangrijk dat je alles over de klant weet. Maar als je iets hebt verkocht wil je ook zorgen dat jouw klant gemakkelijk bij je terug kan komen. Dat is klantenservice, die extra wow factor die zorgt dat jouw klanten terug blijven komen. Systemen die ervoor zorgen dat je gemakkelijk overzicht bewaren in alle vragen en klachten. Bij onze oplossingen staan klanten centraal dus ook bij de klantenservice.
Wij gaan je stap voor stap helpen met het goed inrichten van jouw verkoop en marketing applicaties. Dat doen we met een helder stappenplan. Elke stap zorgt er voor dat een van bovenstaande focusgebieden wordt opgepakt en ingericht.
Wil jij er dus voor gaan zorgen dat je verkoop effectiever gaat werken en jouw marketing echt gaat inspelen op de behoeften van je klant. Wacht dan niet langer. Wij helpen je graag met het slim, snel en schaalbaar maken van jouw verkoop en marketing.
Boek dan nu een Lead tot Factuur Workshop.