Heb je een bericht gehad van Zoho dat de prijs voor jouw licenties wordt verhoogt maar weet je niet precies wat dit betekent voor jou. We hebben hieronder alle informatie nog eens op een rijtje gezet.
De prijswijzigingen van Zoho zijn effectief vanaf 5 april 2021. Voor alle organisaties die vanaf dat moment nieuw klant zijn van Zoho zullen de nieuwe prijzen worden berekent.
Je bent een nieuwe klant van Zoho als :
Voor klanten van Zoho die al een licentie hebben zullen ook te maken krijgen met de prijsverhoging. Deze prijsverhoging gaat in op 17 januari en zal effectief zijn op het moment dat de volgende verlenging wordt uitgevoerd.
De verhoging van de licenties voor Zoho zijn voor alle licenties de nieuwe prijs die geld vanaf 5 april 2021 tot een maximum van 15% van het huidige licentiebedrag.
Maandelijks verlengen | Jaarlijks verlengen | |
---|---|---|
Huidige prijs : | €35,00 | € 30,00 |
Nieuwe prijs : | €45,00 (+23%) | € 37,00(+18%) |
Nieuwe prijs bestaande klanten : | €40,25 (+15%) | € 34,50(+15%) |
Jouw volgende verlening na 17 januari zal de nieuwe prijs voor jou bevatten. Dus als je normaal op de 16e van de maand jouw Zoho licentie vernieuwd dan geld de huidige prijs, op 16 februari zie je de nieuwe prijs. Wordt jouw licentie later dan de 16e verlengd dan zie je al de nieuwe prijs.
Z.kracht heeft geen invloed op de licentie kosten van Zoho. Wij hebben daarom iedereen die recentelijk een offerte heeft ontvangen met Zoho licenties, heeft al een een offerte met de nieuwe prijs ontvangen.
Zoho geeft aan dat er op dit moment geen prijswijzigingen in de planning staan. Alle bestaande prijzen zijn gehanteerd sinds 2018 en tussendoor is nergens een prijs gewijzigd. Wij gebruiken Zoho al sinds 2014 en hebben nog niet eerder een prijs verhoging gezien, wel hebben we de functionaliteit uitgebreidt zien worden. Voor ons komt de prijsverhoging uit de lucht vallen omdat we Zoho dit niet eerder hebben zien doen. Echter vonden wij langzaamaan de prijs/kwaliteit verhouding wat uit balans raken en vroegen ons intern af wanneer zoho dit zou doen. Voor het systeem vinden wij dit wel acceptabel voor de functionaliteiten die zoho biedt.
Als je al klant was voor 2021 dan veranderd er niets in de prijs volgende maand. Pas tijdens de verlenging na 17 januari zie jij de prijs veranderd worden naar het nieuwe pijl. Dit geld voor zowel maandelijks als jaarlijkse betalende klanten.
Als je deze licentie opnieuw activeert voor 17 januari zullen verleningen worden behandeld alsof je een bestaande klant bent. Alle acties na 17 januari zullen direct worden behandeld met de nieuwe prijs.
Betaal je nu maandelijks en wil je dit omzetten naar jaarlijkse betaling dan kan dat tot 17 januari op basis van de huidige prijs. Jaarlijks verlengen geeft je daarnaast een korting op jouw maandbedrag. Als vuistregel kun je er rekening mee houden dat je ongeveer 2 maanden gratis krijgt als je jaarlijks verlengt. Je betaald dan wel direct voor het hele jaar vooruit.
Je kunt ook altijd zien wat de licentiekosten zijn voor jouw applicaties door op onderstaande link te klikken. Hier staat ook een banner op weergegeven wat jouw nieuwe licentieprijs gaat worden.
Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen over de nieuwe prijzen en hoe deze effect hebben op jouw organisatie. Dan helpen we je natuurlijk graag verder via onze bestaande contactgegevens.
Stuur een e-mail naar sales@zkracht.nl
Of bel naar +31 13 24 00 041